هشدار درباره مسمومیتهای دارویی اتفاقی در کودکان و سالمندان
هفته اول آبان ماه به عنوان هفته پیشگیری از مسمومیتها نامگذاری شده و کودکان و سالمندان بیشترین قربانیان مسمومیتهای دارویی اتفاقی هستند.
مریم اخگری از مرگ کودکی خبر داد که در یک پیکنیک بطری شربت متادون را با ماءالشعیر اشتباه گرفته بود. او تأکید کرد که شربت متادون نباید در خانه نگهداری شود و مصرف آن تنها در مراکز ترک اعتیاد مجاز است.
به گفته اخگری، بلع باطریهای سکهای کوچک برای کودکان بسیار خطرناک است. همچنین مواد شوینده و شیمیایی نباید در ظروف مواد خوراکی مانند آب معدنی یا آبمیوه ریخته شوند.
وی هشدار داد مصرف خودسرانه داروهای آرامبخش و خوابآور بالاتر از دز تعیینشده یا در دزهای تکراری منجر به مسمومیت و مرگ میشود.
اخگری همچنین بیان کرد در صورت بروز مسمومیت، نباید فرد را مجبور به استفراغ کرد زیرا این کار ممکن است باعث ورود مواد به ریه و مرگ شود.
منبع
هر منبع در سایتِ خودش باز میشود؛ این صفحه همینجا میماند.
دیدگاهها
این خبر دیگر در دسترس نیست
شاید کهنه شده یا منبعش برداشته شده. خبرهای تازهای که به کارِ شما میآید پایینِ همین صفحه است.
برو به «برای تو»